آخرین اخبار
فراتر از نفت

حضور پتروشیمی خلیج فارس در نمایشگاه ایران پلاست

اوپک و روسیه افزایش تولید نفت را رد کرده اند

توضیحات جدید در خصوص اختلاس نفتی

قیمت جهانی نفت افزایش یافت

بیانیه پایانی نشست اوپک و غیراوپک

اصلاح تبصره ۱۴ قانون بودجه با همراهی کمیسیون انرژی

پیام تسلیت پتروشیمی غدیر برای حادثه خوزستان

حضور پتروشیمی جم با محصولات استراتژیک در نمایشگاه ایران پلاست

عدم آپارتاید در کارآفرینی وابستگان شایسته مسوولان

پیام رهبری درپی حادثه تروریستی در اهواز

فروش صادراتی نفت پاسارگاد فقط از طریق مزایده عمومی خواهد بود

مهار نقدینگی با تکیه بر بورس نفتی

احتمال جهش در قیمت‌ طلای سیاه

چرا دبیر انجمن کارفرمایی صنایع پتروشیمی از شفافیت در بورس کالا ناراحت است؟!

سوال از زنگنه در مجلس اعلام وصول شد

انتخاب ناظر مجلس در شورای عالی انرژی

سهام پتروشیمی بیستون از طریق مزایده بفروش می رود

زنگنه:امیدوارم اوپک همواره مستقل بماند

آغاز نشست وزرای سازمان اوپک

استخدام در شرکت پالایش نفت تبریز

پیام تسلیت زنگنه در پی حادثه اهواز

دستور رییس جمهور به رییس بنیاد شهید

روحانی تهران را به مقصد نیویورک ترک کرد

ایران به دنبال بازارهای جدید فروش نفت

اختلاس در بانکرینگ بوشهر/ متهم گریخت

آسیب نفتکش‌داران یونانی از تحریم ایران

۱۱:۳۱ - ۱۳۹۷/۵/۲۳کد خبر: 94033
از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون، ۱۴ نفتکش چینی با ظرفیت مجموعا ۳.۷ میلیون تن و ۱۳ نفتکش هندی با ظرفیت ۱.۴ میلیون تن، نفت ایران را بارگیری کرده اند.

به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ،عادل علی اف، تحلیلگر موسسه وسلز ولیو گفت: «مالکان کشتی های یونانی همچنان نقش پررنگی در صادرات نفت ایران دارند و 81 تانکر یونانی از اول ژانویه 2018 صادرات نفت ایران را بر عهده گرفته اند.»

آمارهای موسسه وسلز ولیو نشان می دهد که بعد از لغو تحریم ها علیه ایران، نفتکشهای خارجی سهم رو به افزایشی در ترانزیت نفت ایران ایفا کرده اند.

علی اف خاطر نشان کرد، ام به دلیل تحریم های آمریکا که پس از خروج دولت ترامپ از برجام علیه ایران وضع شده است، شاهد کاهش قابل توجه حمل نفت ایران توسط نفتکش های خارجی بوده ایم. پهمچنین با توجه به در پیش بودن دور بعدی تحریم ها در اوایل ماه نوامبر، انتظار می رود از این تاریخ نقش تانکرهای خارجی در حمل نفت ایران بسیار کمرنگ شود و بخش عمده صادرات نفت ایران توسط شرکت ملی نفتکش این کشور صورت پذیرد.

این گزارش حاکی است، از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون، 14 نفتکش چینی با ظرفیت مجموعا 3.7 میلیون تن و 13 نفتکش هندی با ظرفیت 1.4 میلیون تن، نفت ایران را بارگیری کرده اند. وسلز ولیو، در مورد احتمال افزایش نقش آفرینی نفتکش های هندی و چینی پس از اجرای تحریم ها اظهارنظری نکرده است.

علی اف افزود: «مابه التفاوت بالای کرایه حمل نفت ایران برای تانکرها بسیار جذاب است، به خصوص از این جهت که مسیر حمل نفت ایران یک مسیر دریایی معمول در خاورمیانه است، اما باید دید که با توجه به در پیش بودن تحریم های جدید در سه ماهه پایانی امسال، مالکان نفتکش ها تا چه میزان اشتها برای ریسک پذیری دارند.»

 

 

منبع: تسنیم 


خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *


سایت خبری تحلیلی نفت ما