آخرین اخبار
فراتر از نفت

قیمت نفت در آستانه ۶۷ دلار

چه کسانی خواهان زنگ زدن اکسین خوزستان هستند؟

همکاری دو جانبه توتال و آرامکو

افتتاح نمایشگاه خودکفایی و توانمندسازی شرکت انتقال گاز

تامین مالی پتروشیمی کردستان از سیستم بانکی

نامه پرسنل پتروشیمی غدیر به مدیران عامل شستا و تاپیکو

آینده مبهم گذار انرژی ایران با برقراری دوباره تحریمها

قطر: از ایران سپاسگزاریم

قیمت‌ قیر تابع بازار است

زندگی روی ثروت، زیر خط فقر

راهکار مجلس برای جبران کمبود احتمالی درآمدهای نفتی

میزان عرضه نفت خام و میعانات گازی در بورس انرژی

رئیس‌جمهور وارد بندر لنگه شد

سقف درآمدهای نفتی تعیین شد

رهبری سهم صندوق توسعه را ۲۰ درصد اعلام کردند

دلیل فعال شدن کارت سوخت

لوک اویل و توسعه میدان کورنای غربی ۲ عراق با تولید ۸۰۰ هزار بشکه ای در روز

کمک مکزیک به بزرگترین شرکت نفتی کشورش

وزیر نفت به چین سفر می کند

بزرگان انرژی به اوضاع نفت بدبین ماندند

لوک اویل به تحریم ونزوئلا تن داد

رییس اوپک تحریم شد

ممانعت اقلیم کردستان عراق از صادرات تانکری نفت به ایران

تعطیلی یک میدان نفتی در عربستان

آذربایجان ۲۱۳ میلیون بشکه نفت استخراج کرد

آسیب نفتکش‌داران یونانی از تحریم ایران

۱۱:۳۱ - ۱۳۹۷/۵/۲۳کد خبر: 94033
از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون، ۱۴ نفتکش چینی با ظرفیت مجموعا ۳.۷ میلیون تن و ۱۳ نفتکش هندی با ظرفیت ۱.۴ میلیون تن، نفت ایران را بارگیری کرده اند.

به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ،عادل علی اف، تحلیلگر موسسه وسلز ولیو گفت: «مالکان کشتی های یونانی همچنان نقش پررنگی در صادرات نفت ایران دارند و 81 تانکر یونانی از اول ژانویه 2018 صادرات نفت ایران را بر عهده گرفته اند.»

آمارهای موسسه وسلز ولیو نشان می دهد که بعد از لغو تحریم ها علیه ایران، نفتکشهای خارجی سهم رو به افزایشی در ترانزیت نفت ایران ایفا کرده اند.

علی اف خاطر نشان کرد، ام به دلیل تحریم های آمریکا که پس از خروج دولت ترامپ از برجام علیه ایران وضع شده است، شاهد کاهش قابل توجه حمل نفت ایران توسط نفتکش های خارجی بوده ایم. پهمچنین با توجه به در پیش بودن دور بعدی تحریم ها در اوایل ماه نوامبر، انتظار می رود از این تاریخ نقش تانکرهای خارجی در حمل نفت ایران بسیار کمرنگ شود و بخش عمده صادرات نفت ایران توسط شرکت ملی نفتکش این کشور صورت پذیرد.

این گزارش حاکی است، از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون، 14 نفتکش چینی با ظرفیت مجموعا 3.7 میلیون تن و 13 نفتکش هندی با ظرفیت 1.4 میلیون تن، نفت ایران را بارگیری کرده اند. وسلز ولیو، در مورد احتمال افزایش نقش آفرینی نفتکش های هندی و چینی پس از اجرای تحریم ها اظهارنظری نکرده است.

علی اف افزود: «مابه التفاوت بالای کرایه حمل نفت ایران برای تانکرها بسیار جذاب است، به خصوص از این جهت که مسیر حمل نفت ایران یک مسیر دریایی معمول در خاورمیانه است، اما باید دید که با توجه به در پیش بودن تحریم های جدید در سه ماهه پایانی امسال، مالکان نفتکش ها تا چه میزان اشتها برای ریسک پذیری دارند.»

 

 

منبع: تسنیم 


خبرهای مرتبط:



» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *


سایت خبری تحلیلی نفت ما