آخرین اخبار
فراتر از نفت

پتروشیمی بوشهر با تمامی پیمانکاران تسویه نموده است

تاکید مدیرعامل پتروشیمی جم بر لزوم ارتقای جایگاه روابط عمومی ها

سومین عرضه نفت در بورس با حضور خارجی‌ها

بازدید مدیر عاملNPC از طرح های پتروشیمی عسلویه

هند نفت ایران را تنها به پالایشگاه‌های دولتی می‌دهد

جلوگیری از خروج ۵۰ میلیون یورو ارز با کاتالیست های ایرانی

حل مشکلات خانواده صنعت پتروشیمی در اولویت است

مجوز مجلس برای تهاتر نفتی طلب پیمانکاران از دولت

دزدی تجهیزات حفاری در مکزیک

چرا پتروامید وارد بازار بورس نشد؟

آمریکا صادرکننده خالص نفت خام می‌شود

آمریکا معافیت‌ها از تحریم نفتی ایران را تمدید می‌کند

قیمت نفت مجدد ۶۰ دلاری شد

زیمبابوه گرانترین بنزین جهان را دارد

وزرات نفت می‌تواند اوراق مالی منتشر کند

امید ژاپن به عربستان برای جایگزنی نفت ایران

برگزاری مراسم معارفه مدیرعامل پتروشیمی پردیس

حذف گاز روسیه خودکشی اقتصادی برای اروپا است

انتشار آمار رسمی کره جنوبی از واردات نفت

امضای موافقتنامه بلوک خشکی عمان با انی

تایید مدل زمین شناسی میدان اریدو عراق توسط لوک اویل

آتش سوزی در بزرگترین شرکت پتروشیمی اوکراین

اولین محموله نفت خام آمریکا راهی چین شد

ایران به فناوری تولید قیرهای پیشرفته دست یافت

انتصاب جدید در شرکت ملی نفت ایران

ضرورت مبارزه با قاچاق سوخت

۹:۵۶ - ۱۳۹۷/۸/۱۸کد خبر: 104635
خادمی ادامه داد: در ۴۰ سال گذشته تنها به خام فروشی اکتفا کرده و واردکننده بنزین بوده ایم و اقدام به احداث پالایشگاه نکردیم چراکه بعضی از مسئولان معتقد بودند واردات بنزین صرفه بیشتری نسبت به ساخت پالایشگاه دارد اما در صورت داشتن پالایشگاه، نفت خام را به فرآورده های با ارزش دیگر تبدیل می کردیم که قابل تحریم نبودند و می توانستیم صادرات نیز انجام دهیم.

به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ،عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: یکی از راهکارهای کاهش قاچاق سهمیه بندی سوخت است و برای کسانی که مصرف بیشتری دارند باید یک قیمت دومی درنظر گرفته شود.

  هدایت الله خادمی، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در مصاحبه با رادیو در خصوص ضرورت مبارزه با قاچاق سوخت، اظهار کرد: در حال حاضر بیش از 20 میلیون لیتر قاچاق سوخت از کشور انجام می گیرد اگرچه رقم ثابتی وجود ندارد، از طرفی هم مصرف سوخت در کشور افزایش یافته و مجبور به واردات هستیم.

وی افزود: علی رغم داشتن ذخایر نفتی و گازی هنوز یک کشور تک محصولی هستیم که نفت خام را می فروشیم و سوخت را وارد می کنیم و علاوه بر این موضوع وضعیت اقتصادی و معیشت مردم ما به گونه ای نیست که قیمت حامل های انرژی را بر اساس نرخ جهانی قیمت گذاری کنیم.

نماینده مردم ایذه و باغملک گفت: یکی از مشکلات اقتصادی ما معطوف به عدم توانایی در حفظ ارزش پول ملی است به عنوان مثال اگر در حال حاضر بنزین با قیمت 10 هزار تومان هم عرضه شود اما در 6 ماه آتی ارزش پول ملی ما کاهش می یابد که موجب می شود همین مبلغ هم برای قیمت سوخت ارزان به نظر بیاید.

خادمی ادامه داد: در 40 سال گذشته تنها به خام فروشی اکتفا کرده و واردکننده بنزین بوده ایم و اقدام به احداث پالایشگاه نکردیم چراکه بعضی از مسئولان معتقد بودند واردات بنزین صرفه بیشتری نسبت به ساخت پالایشگاه دارد اما در صورت داشتن پالایشگاه، نفت خام را به فرآورده های با ارزش دیگر تبدیل می کردیم که قابل تحریم نبودند و می توانستیم صادرات نیز انجام دهیم.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: دولت از سال 92 می توانست با شیب ملایم قیمت سوخت را افزایش دهد که مردم تحت فشار قرار نگیرند و همچنین از به وجود آمدن وضع کنونی نیز جلوگیری شود، اما دولت در سال 96 لایحه افزایش 50 درصدی را به مجلس داد که این لایحه مورد تصویب نمایندگان قرار نگرفت چراکه شوک اقتصادی نابهنگامی را به معیشت مردم وارد می کرد.

وی توضیح داد: برخورد متناسب با جرم در کشور ما صورت نمی گیرد به همین دلیل فساد اقتصادی و رانت در کشور ما توسعه یافته است و زمانی که دامنه این فساد گسترش می یابد طبیعتا کنترل و نظارت بر آن به مراتب دشوار خواهد شد.

 منبع:تسنیم 

 

» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *


سایت خبری تحلیلی نفت ما