آخرین اخبار
فراتر از نفت

تقدیر مدیریت بحران خوزستان از مدیرعامل نفت خیز جنوب

بازداشت یکی از متهمان پرونده پتروشیمی

اجرای پروژه های جدید در ملی حفاری

نفت برای هفتمین بار به بورس می‌آید

تحریم ایران به بازار انرژی ضرر زد

بازدید مدیر عامل پتروشیمی تندگویان از پژوهشگاه پلیمر/تصویری

ایالات متحده؛ ابرقدرت یا آنارشیست انرژی!؟

پروژه تبلیغاتی ۱۰میلیارد تومانی نفت و گاز پارس چگونه بدون مناقصه برگزار شد؟!

قاچاق سوخت توسط افراد صاحب نفوذ

قیمت جهانی نفت کاهش یافت

انتصاب جدید در پالایش نفت امام خمینی شازند

عراق صادرات نفت خود را کاهش داد

قیمت بنزین افزایش پیدا نمی‌کند

خطر مرگ برای نفت شیل آمریکا

بارگیری آخرین محموله نفتی ژاپن از ایران

مجلس آمادگی حل مشکل تولیدکنندگان روغن را دارد

درخشش فرزند یکی از کارکنان ملی حفاری

نخستین گردهمایی و هم اندیشی مشتریان پتروشیمی کارون

افتتاح فازهای پارس جنوبی با حضور رئیس‌جمهور

قیمت نفت در ۲۰۱۹ ثابت می ماند

دستور پرداخت زودتر از موعد مطالبات و حقوق کارگران پیمانکاران این شرکت

کشف میدان گازی جدید در بخش مدیترانه ای مصر

توصیه روحانی به وزارت نفت

پلی پروپیلن جم رکورد تولید را شکست

مدیرعامل پتروشیمی امیرکبیر معرفی شد

ضرورت مبارزه با قاچاق سوخت

۹:۵۶ - ۱۳۹۷/۸/۱۸کد خبر: 104635
خادمی ادامه داد: در ۴۰ سال گذشته تنها به خام فروشی اکتفا کرده و واردکننده بنزین بوده ایم و اقدام به احداث پالایشگاه نکردیم چراکه بعضی از مسئولان معتقد بودند واردات بنزین صرفه بیشتری نسبت به ساخت پالایشگاه دارد اما در صورت داشتن پالایشگاه، نفت خام را به فرآورده های با ارزش دیگر تبدیل می کردیم که قابل تحریم نبودند و می توانستیم صادرات نیز انجام دهیم.

به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ،عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: یکی از راهکارهای کاهش قاچاق سهمیه بندی سوخت است و برای کسانی که مصرف بیشتری دارند باید یک قیمت دومی درنظر گرفته شود.

  هدایت الله خادمی، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در مصاحبه با رادیو در خصوص ضرورت مبارزه با قاچاق سوخت، اظهار کرد: در حال حاضر بیش از 20 میلیون لیتر قاچاق سوخت از کشور انجام می گیرد اگرچه رقم ثابتی وجود ندارد، از طرفی هم مصرف سوخت در کشور افزایش یافته و مجبور به واردات هستیم.

وی افزود: علی رغم داشتن ذخایر نفتی و گازی هنوز یک کشور تک محصولی هستیم که نفت خام را می فروشیم و سوخت را وارد می کنیم و علاوه بر این موضوع وضعیت اقتصادی و معیشت مردم ما به گونه ای نیست که قیمت حامل های انرژی را بر اساس نرخ جهانی قیمت گذاری کنیم.

نماینده مردم ایذه و باغملک گفت: یکی از مشکلات اقتصادی ما معطوف به عدم توانایی در حفظ ارزش پول ملی است به عنوان مثال اگر در حال حاضر بنزین با قیمت 10 هزار تومان هم عرضه شود اما در 6 ماه آتی ارزش پول ملی ما کاهش می یابد که موجب می شود همین مبلغ هم برای قیمت سوخت ارزان به نظر بیاید.

خادمی ادامه داد: در 40 سال گذشته تنها به خام فروشی اکتفا کرده و واردکننده بنزین بوده ایم و اقدام به احداث پالایشگاه نکردیم چراکه بعضی از مسئولان معتقد بودند واردات بنزین صرفه بیشتری نسبت به ساخت پالایشگاه دارد اما در صورت داشتن پالایشگاه، نفت خام را به فرآورده های با ارزش دیگر تبدیل می کردیم که قابل تحریم نبودند و می توانستیم صادرات نیز انجام دهیم.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: دولت از سال 92 می توانست با شیب ملایم قیمت سوخت را افزایش دهد که مردم تحت فشار قرار نگیرند و همچنین از به وجود آمدن وضع کنونی نیز جلوگیری شود، اما دولت در سال 96 لایحه افزایش 50 درصدی را به مجلس داد که این لایحه مورد تصویب نمایندگان قرار نگرفت چراکه شوک اقتصادی نابهنگامی را به معیشت مردم وارد می کرد.

وی توضیح داد: برخورد متناسب با جرم در کشور ما صورت نمی گیرد به همین دلیل فساد اقتصادی و رانت در کشور ما توسعه یافته است و زمانی که دامنه این فساد گسترش می یابد طبیعتا کنترل و نظارت بر آن به مراتب دشوار خواهد شد.

 منبع:تسنیم 

 

» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *


سایت خبری تحلیلی نفت ما