آخرین اخبار
فراتر از نفت

نامه ظریف وزنگنه به رییس‌جمهور

سعید خوشرو، عضو اصلی هیئت مدیره شرکت نفت شد

انتصاب یک خانم در شرکت ملی نفت

قدردانی زنگنه از مدیران ارشد بازنشسته نفت

طرح مجلس برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حوزه نفت و گاز

تشکیل کمیته ساماندهی سوخت در مجلس

کاهش صادارت نفت عربستان به آمریکا

حامل‌های انرژی در لایحه بودجه ۹۸ گران نمی‌شود

سهم ۸۸ درصدی نفت و گاز از صادرات کل جمهوری آذربایجان

عراق:جایگزینی برای گاز ایران وجود ندارد

تصویب ۷۰۰ هزار تومان کمک معیشت برای بازنشستگان نفت

۷ انتصاب در شرکت ملی حفاری ایران

پیام تسلیت نصرت رحیمی در پی درگذشت مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی

مدیران عامل هلدینگهای خلیج فارس و شستا مشمول قانون بازنشستگی می شوند

برگزاری سمینار تخصصی "ایمنی حریق در صنعت نفت، گاز و پتروشیمی" در پتروشیمی نگین مکران

ژاپن خرید نفت ایران را متوقف می‌کند

افزایش قیمت نفت‎خام سنگین ایران

عراق صادرات نفت از کرکوک را آغاز کرد

به صفر رساندن صادرات نفت ایران کار سختی است

جزئیات ادامه تعاملات نفتی ایران و عراق

سالی ۳۵ میلیارد دلار یارانه بنزین و گازوییل می‌دهیم

خاموشی رهیاب‌ ماهواره‌ای برخی نفتکش‌های ایران

پوتین:از نفت ۷۰ دلاری راضی‌ام

پیام تسلیت وزیر نفت در پی درگذشت مدیرعامل و معاون تامین اجتماعی

آیا بحران نفتی سال ۲۰۱۴ تکرار می‌شود؟

ضرورت مبارزه با قاچاق سوخت

۹:۵۶ - ۱۳۹۷/۸/۱۸کد خبر: 104635
خادمی ادامه داد: در ۴۰ سال گذشته تنها به خام فروشی اکتفا کرده و واردکننده بنزین بوده ایم و اقدام به احداث پالایشگاه نکردیم چراکه بعضی از مسئولان معتقد بودند واردات بنزین صرفه بیشتری نسبت به ساخت پالایشگاه دارد اما در صورت داشتن پالایشگاه، نفت خام را به فرآورده های با ارزش دیگر تبدیل می کردیم که قابل تحریم نبودند و می توانستیم صادرات نیز انجام دهیم.

به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ،عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: یکی از راهکارهای کاهش قاچاق سهمیه بندی سوخت است و برای کسانی که مصرف بیشتری دارند باید یک قیمت دومی درنظر گرفته شود.

  هدایت الله خادمی، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در مصاحبه با رادیو در خصوص ضرورت مبارزه با قاچاق سوخت، اظهار کرد: در حال حاضر بیش از 20 میلیون لیتر قاچاق سوخت از کشور انجام می گیرد اگرچه رقم ثابتی وجود ندارد، از طرفی هم مصرف سوخت در کشور افزایش یافته و مجبور به واردات هستیم.

وی افزود: علی رغم داشتن ذخایر نفتی و گازی هنوز یک کشور تک محصولی هستیم که نفت خام را می فروشیم و سوخت را وارد می کنیم و علاوه بر این موضوع وضعیت اقتصادی و معیشت مردم ما به گونه ای نیست که قیمت حامل های انرژی را بر اساس نرخ جهانی قیمت گذاری کنیم.

نماینده مردم ایذه و باغملک گفت: یکی از مشکلات اقتصادی ما معطوف به عدم توانایی در حفظ ارزش پول ملی است به عنوان مثال اگر در حال حاضر بنزین با قیمت 10 هزار تومان هم عرضه شود اما در 6 ماه آتی ارزش پول ملی ما کاهش می یابد که موجب می شود همین مبلغ هم برای قیمت سوخت ارزان به نظر بیاید.

خادمی ادامه داد: در 40 سال گذشته تنها به خام فروشی اکتفا کرده و واردکننده بنزین بوده ایم و اقدام به احداث پالایشگاه نکردیم چراکه بعضی از مسئولان معتقد بودند واردات بنزین صرفه بیشتری نسبت به ساخت پالایشگاه دارد اما در صورت داشتن پالایشگاه، نفت خام را به فرآورده های با ارزش دیگر تبدیل می کردیم که قابل تحریم نبودند و می توانستیم صادرات نیز انجام دهیم.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: دولت از سال 92 می توانست با شیب ملایم قیمت سوخت را افزایش دهد که مردم تحت فشار قرار نگیرند و همچنین از به وجود آمدن وضع کنونی نیز جلوگیری شود، اما دولت در سال 96 لایحه افزایش 50 درصدی را به مجلس داد که این لایحه مورد تصویب نمایندگان قرار نگرفت چراکه شوک اقتصادی نابهنگامی را به معیشت مردم وارد می کرد.

وی توضیح داد: برخورد متناسب با جرم در کشور ما صورت نمی گیرد به همین دلیل فساد اقتصادی و رانت در کشور ما توسعه یافته است و زمانی که دامنه این فساد گسترش می یابد طبیعتا کنترل و نظارت بر آن به مراتب دشوار خواهد شد.

 منبع:تسنیم 

 

» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *


سایت خبری تحلیلی نفت ما