آخرین اخبار
فراتر از نفت

مدیر عامل پتروشیمی اروند منصوب شد/تصویر حکم

مدیران شستا مشمول قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان می شود

سرمایه گذاری ۲.۳ میلیارد دلاری پتروناس و وای پی اف در آمارگا چیکا

حمله بدافزاری به تجهیزات حفاری نفت

حضور مدیرعامل صندوق بازنشستگی در پتروشیمی جم

نقطه ضعف ترامپ قیمت نفت است

دریافت نشان برنزین جایزه منابع انسانی از سوی پتروشیمی مروارید

چین آماده ازسرگیری واردات نفت آمریکا شد

صادرات نفت روسیه کاهش یافت

راهکار کره شمالی برای دور زدن تحریم ها

صادرات ۵۲۰ هزار تن اوره به اروپا توسط پتروشیمی پردیس

مخالفت لیبی با پرداخت باج برای بازگشایی میدان الشراره

روسیه سرمایه‌گذاری مشترک با ایران را ترک کرد

عمان تولید نفت را کاهش می‌دهد

کره جنوبی هیچ نفتی از ایران نخرید

راه اندازی سامانه استانداردسازی مشتقات نفتی

عربستان صادرات نفت به آمریکا را کاهش می‌دهد

قیمت جهانی نفت کاهش یافت

قیمت سوخت و سراب توسعه

عربستان صادرات نفت را کاهش می دهد

واردات نفت خام چین رکورد زد

تولید نفت اوپک افت کرد

جریمه شرکت چینی بابت ایران

عراق قیمت نفت را برای مشتریان کاهش داد

دولت تصمیمی برای تغییر قیمت بنزین ندارد

باید سوخت دو نرخی شود

۱۱:۳۴ - ۱۳۹۷/۷/۱۸کد خبر: 100083
قره خانی با بیان اینکه در حال حاضر تنها بهره گیری از کارت سوخت نمی تواند مصرف سوخت را کنترل کند چرا که باید سوخت دو نرخی شود، افزود: افرادی که کارت سوخت ندارند در دو گروه جای می گیرند.

به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ، سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس با بیان این که برای احیای دوباره کارت های سوخت هنوز تصمیمی اتخاذ نشده است گفت: احیای دوباره کارت سوخت می تواند در جلوگیری از قاچاق و مصرف بی رویه سوخت موثر باشد.

 اسدالله قره خانی با بیان اینکه احیای کارت سوخت از مدت ها قبل در رسانه ها مطرح شده است، افزود: بالا رفتن مصرف سوخت به دلیل افزایش سفرهای تابستانی نبوده است.

وی با اشاره به اینکه بعد از تعطیلات تابستانی به علت افزایش نرخ ارز قاچاقچیان به فکر قاچاق سوخت به کشورهای همسایه شرقی و جنوبی افتادند، اظهارداشت: احیای کارت های سوخت عامل کاهنده قاچاق این کالای با ارزش است.

نماینده مردم علی آباد کتول در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: طبق تبصره 17لایحه بودجه استفاده از کارت سوخت یا افزایش نرخ سوخت رای نیاورد و حذف شد.

وی با تاکید بر اینکه احیای دوباره کارت سوخت برای جلوگیری از قاچاق و مصرف بی رویه سوخت نقش آفرین است، گفت: بهره گیری از کارت سوخت در سال 88 به عنوان یک تجربه موفق بوده که بستر و زمینه استفاده از آن در جامعه فراهم شده است.

قره خانی با بیان اینکه در حال حاضر تنها بهره گیری از کارت سوخت نمی تواند مصرف سوخت را کنترل کند چرا که باید سوخت دو نرخی شود، افزود: افرادی که کارت سوخت ندارند در دو گروه جای می گیرند.

وی اظهار داشت: گروه اول کسانی را در بر می گیرد که خودروهای آنها با حجم موتور بالای دو هزار سی سی بوده و گروه دیگر نیز کسانی را شامل می شود که طی سال های اخیر خودرو خریداری کرده اند که تعداد آنها هم زیاد است.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه برای حفظ حقوق افراد گروه دوم باید تمهیداتی ویژه اندیشیده شود، ادامه داد: برای احیای دوباره کارت های سوخت هنوز تصمیمی اتخاذ نشده است.

وی در پایان با اعلام این مطلب که دو دیدگاه در مجلس درباره اختصاص سهمیه سوخت وجود دارد، یادآور شد: طبق یک دیدگاه سوخت به خودرو و طبق دیدگاه دیگر باید به شماره ملی افراد اختصاص یابد که هنوز دراین باره تدابیری اندیشیده نشده است.

 

 

منبع:تسنیم

» ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *


سایت خبری تحلیلی نفت ما